Raseinių naujienų portalas

Naujienos

Kelininkai teigia, kad keliai pradedami barstyti nuo 5 val. ryto

 

 

VĮ „Kauno regiono keliai“ viršininkas Egidijus Striūga paklaustas, ar tiesa, kad karšto keliai 8 val. ryto buvo labai slidūs atsakė: „Raseinių krašto keliai yra barstomi nuo 6 val. ryto, o rajoninės reikšmės keliai nuo 7 val.“ Į teiginį, kad rajono gyventojai skundžiasi, jog krašto keliai labai slidūs kelininkas atsakė: „Keliai yra pabarstyti. Mūsų technika šiandien išvažiavo apie 5 val. ryte. Pirmiausia yra barstomi krašto keliai, po to rajoniniai, pagal transporto srauto intensyvumą.“

Tad kaip vairuoti esant slidžiai kelio dangai? Keletas patarimų.

Žiemą reikia „susipažinti“ su savo automobiliu iš naujo

Vairavimo instruktoriai pataria prasidėjus šaltajam metų laikui iš naujo „susipažinti“ su savo automobiliu. Susiradus slidžią, apsnigtą aikštelę išbandyti savo automobilį – „pagazuoti“, pastabdyti. Slidžiame kelyje neišgelbės nei geros padangos, nei „protingas“ gausiai elektronikos prikimštas automobilis.

Viena dažniausia vairuotojų klaida, saugaus atstumo tarp automobilių nesilaikymas. Matematika paprasta, pasirodo, greitį reikia dalinti iš 2. Pavyzdžiui, jei judate 20 km/h greičiu, iki priekyje esančio automobilio turėtų būti 10 m. Žiemą stabdymo atstumas pailgėja mažiausiai 1,5 karto, todėl reikėtų laikytis dar didesnio atstumo.

Labai dažnai pradėjus automobilį mėtyti, vairuotojai pasimeta, spaudžia stabdį, staigiai atleidžia akseleratoriaus pedalą arba stipriai įsikimba į vairą. Visų šių veiksmų griežtai negalima daryti.

Svarbiausia automobilį išlaikyti toje pačioje trajektorijoje, spaudžiant stabdį arba greitai „numetus“ greitį, automobilio priekis palengvėja, o galą pradeda mėtyti. Užpakalinių ratų sukibimas geresnis. Staigiai stabdant slidžiame kelyje automobilis nulekia nuo kelio arba apsisuka 180 laipsnių kampu, dažnai atsidurdamas priešingoje eismo juostoje.

Jei jūsų automobilį suka, yra patariama jokiu būdu nenuimti kojos nuo akceleratoriaus pedalo. Būtina išlaikyti tą patį greitį arba netgi truputį „pagazuoti“.

Stabdymo ypatumai atėjus žiemai

Dar vienas svarbus patarimas, žiemą visiškai pamirškite stabdymą nuspaudus sankabą. Pajutę, kad pradeda slysti ratai, švelniai atleiskite stabdį. Taip pat reikia atsiminti, kad jeigu automobilis turi ABS (stabdžių antiblokavimo sistemą), stabdymo kelias bus ilgesnis nei be jos. Kita vertus, ši sistema leidžia valdyti automobilį, todėl yra šansų kliūtį apvažiuoti, jei nepavyksta sustabdyti. Be ABS slystančio automobilio trajektorijos pakeisti neįmanoma.

Prieš sankryžas žiemą reikėtų pradėti stabdyti bent prieš 50 metrų ar netgi anksčiau. Taip pat verta nepamiršti, kad sankryžos – slidžiausi kelio ruožai. Mat čia dėl nuolatinio stabdymo susidaro ledukas. Taip pat visada slidi, net prie nulinės temperatūros, tiltų danga.

Stabdyti reikia pačiu varikliu – švelniai atleidinėjant akseleratoriaus pedalą. Sumažėjus greičiui, galima švelniai spustelėti stabdį. Kai automobilis sulėtėja iki 40-30 km/h, galima įjungti trečią pavarą. Žemesnės pavaros jungti nepatartina.

 

Persirikiavimas į kitą eismo juostą, kai kelias padengtas sniego „koše“

Pavojingiausi kelio ruožai žiemą – padengti sniego koše. Būtent juose dažniausiai automobilį sumėto. Bene dažniausiai jų prisikaupia šalikelėje bei kelio viduryje, tarp eismo juostų.

Persirikiuoti į kitą eismo juostą reikia labai tolygiai. Nesistenkite staigiai kirsti košės ruožą, išvažinėkite iš jo po truputį. Taip pat atsargiai reikėtų ir grįžti, kurį laiką pavažiavus priešingos eismo juostos vėžėmis.

Tai vadinama uždelstu persirikiavimu. Svarbiausia neišsigąsti, jei sumėtė ir jokiu būdu neatleisti akseleratoriaus pedalo.

 

Subscribe
Notify of
guest
0 Komentarų
Inline Feedbacks
Žiūrėti visus komentarus

Contact Us