Raseinių naujienų portalas

Kita

Elektrinis paspirtukas irgi transporto priemonė



Gatves, šaligatvius ir pėsčiųjų zonas vis dažniau okupuojant elektriniams paspirtukams jais važinėjantys turėtų atkreipti dėmesį, kad vairuoja motorinę transporto priemonę. Išriedant į gatvę kiekvieno elektrinio paspirtuko savininkas tampa viešojo eismo dalyviu, privalančiu laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų.

Vaikams elektrinis paspirtukas – žaisminga pramoga, jaunimui – šiuolaikiška alternatyva dviračiui, suaugusiesiems – puiki miesto transporto priemonė: patogi, greita ir manevringa. Žinoma, tokia transporto priemonė elektrinis paspirtukas yra tada, kai, jį vairuojant, elgiamasi tinkamai ir saugiai.

„Prieš išriedėdami į takus ir gatves žmonės turėtų atsiminti, kad Kelių eismo taisyklėse nustatyti reikalavimai dviračių vairuotojams taip pat privalomi motorinių dviračių vairuotojams, o elektriniai paspirtukai, turintys vidaus degimo variklį ar elektros variklį, ne didesnę nei 1 kW galią ir išvystantys ne didesnį nei 25 km/h greitį, tokie ir yra”, – elektrinių paspirtukų savininkų dėmesį atkreipia Lietuvos transporto saugos administracijos vyriausiasis inspektorius Laurynas Jovaišas.

Pasak jo, toks elektrinis paspirtukas yra priskiriamas elektriniams dviračiams ir gali būti naudojamas visiškai analogiškai – galima važiuoti dviračių taku ar dviračių juosta. Kai nėra ženklais pažymėto dviračių tako ar dešinėje kelio pusėje –  dviračių juostos, kelkraščio, leidžiama važiuoti šaligatviu,  taip pat ir tai atvejais, kai dviračių takais ar dviračių juostomis negalima (duobėti ir pan.). Važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta būtina važiuoti kuo arčiau dešiniojo krašto, išskyrus, kai reikia pasukti į kairę arba apsisukti, apvažiuoti kliūtį, važiuoti tiesiai, kai iš pirmosios eismo juostos leidžiama sukti tik į dešinę.

„Važiuodamas keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, elektrinio paspirtuko vairuotojas priekyje turėtų įsijungti baltos šviesos žibintą, gale turėtų šviesti raudonos šviesos žibintas, važiuojantysis turi dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais (važiuojat važiuojamąja kelio dalimi, tokie patys reikalavimai yra ir šviesiu paros metu)”, – primena ekspertas.

Pažymėtina, kad elektriniu paspirtuku keliu galima važiuoti tik esant tvarkingam stabdžiui ir garso signalui. Vairuotojai iki 18 metų, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko šalmą. Vyresniems tai yra rekomenduotina, kadangi šalmas gali apsaugoti nuo sužalojimų, traumų ar net išgelbėti gyvybę nelaimingo atsitikimo ar eismo įvykio metu.

Pašnekovo teigimu, elektriniai paspirtukai pagal savo technines charakteristikas gali būti priskiriami ir mopedams, jei išvysto greitį nuo 25 iki 45 km/h ,o didžiausioji naudingoji galia yra nuo 1 kW iki 4 kW. Viešajame eisme dalyvaudamos tokios transporto priemonės turi būti įregistruotos, apdraustos, turėti techninę apžiūrą, o šių transporto priemonių vairuotojai privalo turėti vairuotojo pažymėjimą su atitinkama vairavimo kategorija (AM arba bet kuria kita motorinių transporto priemonių vairavimo kategorija). Neturint reikiamų dokumentų, tokio elektrinio paspirtuko vairuotojui būtų taikoma administracinė atsakomybė kaip ir bet kuriam kitam vairuotojui. Važiuodami tokiomis transporto priemonėmis vairuotojas ir keleiviai privalo naudoti motociklininkų apsaugas (motociklininkų šalmus).

L. Jovaišo pasiteravus, iš kur sužinoti, kokie motorinės transporto priemonės techniniai parametrai ir ar pardavėjas bei platintojas nurodo teisingus techninius parametrus. ekspertas akcentavo: „Techninius parametrus nurodo gamintojai ir platintojai savo internetinėse svetainėse bei pardavimo vietose. Naudotojas ar pirkėjas gali pasitikrinti, ar platintojas nurodo teisingus techninius parametrus perskaitydamas CE ženklinimo duomenis. CE ženklas yra gamintojo deklaracija, kad gaminys atitinka visas taikytinas Bendrijos nuostatas ir buvo atliktos atitinkamos atitikties įvertinimo procedūros. CE ženklas yra privalomas ir turi būti pažymėtas ant bet kurio gaminio, prieš jį pateikiant į rinką ar panaudojant, išskyrus atvejus, kai tam tikrose direktyvose nurodyta kitaip”.

Subscribe
Notify of
guest
0 Komentarų
Inline Feedbacks
Žiūrėti visus komentarus

Contact Us