Raseinių naujienų portalas

Nuomonės

Ne itin skaidrus sandoris dėl „Raseinių autobusų parko“ statinių planuotas iš anksto?Ar parduotumėte karvę už 100 eurų, jei jos vertė 1000?

Praėjusią savaitę vykusiame tarybos posėdyje valdančioji dauguma panaikino Tarybos sprendimą (priimtą gegužės 21 d.) „Dėl ilgalaikio nekilnojamo turto įsigijimo Raseinių mieste“, taip bandydama įteisinti jau prokurorų dėmesio sulaukusio turto, kuris priklauso UAB „Raseinių autobusų parkas“, pardavimo viešo (?!) aukciono metu.

Kilus skandalui dėl aukciono teisėtumo, klausimų atsiranda vis daugiau, atsakymų – vis mažiau. Rajono vadovai, tiek meras Andrius Bautronis, tiek administracijos vadovas Edmundas Jonyla, pasislėpė po argumentu, kad „į visus klausimus atsakys teisėtvarka“,o patys jau painiojasi savo atsakymuose, ir galimą kaltę, kaip karštą bulvę, mėto vienas kitam.

Sutapimai, kurie apipynę „viešą“ aukcioną, per kurį pastatai priklausantys UAB „Raseinių autobusų parkas“ esantys miesto centre, vis labiau stebina.

Labai įdomi detalė. Šių metų rugpjūčio 6 d. UAB „Raseinių autobusų parko“ direktorius, konservatorius Kęstutis Derliūnas patvirtina NAUJĄ turto pardavimo viešuose prekių aukcionuose tvarkos aprašą, kuriame atsiranda viena svarbi detalė – IŠSKYRUS nekilnojamąjį (statiniams) turtą. Patvirtinama ir nauja tvarka nekilnojamam turtui, koks ir yra senasis stoties peronas, taigi pardavimo objektas. Tą pačią dieną – rugpjūčio 6-ąją. kuklus sutapimas prieš parduodant senosios autobusų stoties pamatus esančius miesto centre?

Palyginus abu aprašus – skirtumai akivaizdūs. Pasirodo norint parduoti senuosius pastatus užtenka labai, na labai supaprastintų reikalavimų patenkinimo. Bet ir čia neapsieita be klaidų. Pirmiausiai, kad ir kaip stengėsi tokio viešo aukciono „organizatoriai“, bet vis tiek netilpo į 5 kalendorinių dienų terminą, privalomą skelbiant viešą aukcioną.  Aukcioną apie parduodamą turtą UAB „Raseinių autobusų parkas“ paskelbia TIK rajoniniame savaitraštyje, nors naujoje tvarkoje nusimatė dienraštį. Nes yra skirtumas, kada laikraštis leidžiamas kiekvieną dieną ir tik vieną kartą savaitėje, ar ne? Tiesa numatyta ir galimybe skelbti ir kitose žiniasklaidos priemonėse, bet ta galimybe, matyt bijant galimo pirkėjo antplūdžio pasinaudota nebuvo.  Skelbimas publikuotas rugpjūčio 20 d. Dalyvių registracija numatyta rugpjūčio 20-24 dienomis (22 ir 23 d. yra savaitgalis). Taigi, neišlaikomi numatyti terminai, kurie ir taip, matyt kažkieno patogumui, sumažinti iki rekordinių 5 (?!) kalendorinių dienų. Jau vien skaitant skelbimą, galima pirštus lankstyti, kiek jame trūksta privalomos paskelbti informacijos.

Skelbime net nėra sąskaitos į kurią turi būti pervedama privaloma garantinio įnašo suma ir t.t. ir panašiai. Skelbimas kaip ir patalpintas, tačiau jis tikrai nėra toks, koks privalėtų būti parduodant tokį turtą ir svarbiausiai – norint jį parduoti pelningai. Tad visas šis farsas labiau primena situaciją, kai sandoris jau SUPLANUOTAS ir ne kai kuriuos „formalumus“ reikia atlikti su viltimi „praslysti“. Tik šį kartą nepraslydo.

Lieka atviras klausimas. Kodėl, tiek savivaldybės administracijos vadovybė, tiek UAB „Raseinių autobusų parko“ vadovas ir valdyba nesirinko geriausio varianto – elektroninėje erdvėje organizuojamo turto pardavimo, kuriame dalyvauja ir itin stambūs žaidėjai, kuris 100 procentų būtų garantavęs skaidrumą ir didžiausią įmanomą pelną savivaldybės įmonei „Raseinių autobusų parkas“?

Savivaldybės turtas – visų mūsų turtas. Mes, mokesčių mokėtojai, net nesinaudodami „Raseinių autobusų parko“ paslaugomis, jį išlaikome. Tai tarsi solidarumo mokestis, kuris padeda gyvuoti šiai bendrovei vežančiai mūsų senjorus, mūsų vaikus. Tačiau kodėl Raseinių karšto gyventojai turi būti maustomi? Kodėl parduodamas mūsų turtas už grašius, nors ateinantys metai grasina badmečiu? Kodėl nebuvo pasistengta tuos pastatus parduoti už maksimalią kainą, kuri būtų davusis ne kelių dešimčių, o kelių šimtų tūkstančių eurų pelną?

Negi eilinis žmogus parduotų karvę už 100 eurų, jei jos kaina 1000?

Subscribe
Notify of
guest
0 Komentarų
Inline Feedbacks
Žiūrėti visus komentarus

Contact Us