
Vartotojų teisių apsaugos tarnyba sulaukė paklausimų dėl populiaraus žaislo-pakabuko „Labubu“. Žaislas greitai išparduodamas oficialiose parduotuvėse, o dėl jo populiarumo atsirado ir daugybė klastočių. Tad, jeigu nusprendžiate įsigyti žaislą ne iš oficialių šio žaislo prekybos vietų, rizikuojate gauti padirbinį.
Kaip atskirti padirbtą Labubu:
Savybė | Originalus Labubu | Neoriginalus Labubu (klastotė) |
Kokybė | Aukštos kokybės plastikas, lygios siūlės | Prastesnės medžiagos, nelygios siūlės |
Spalvos ir detalės | Ryškios, tiksliai atkartotos dizaino detalės | Blankios arba neatitinkančios originalo |
Pakuotė | Su POP MART logotipu, QR kodu, serijos informacija | Gali būti be logotipo, su klaidomis ar visai be dėžutės |
Kaina | 15–50 € (ar daugiau, jei ribotas leidimas) | Jei pamatote su neįprastai maža kaina reikėtu sudvejoti |
Proporcijos / forma | Tikslios, profesionaliai pagamintos | Gali būti keistos formos, neteisingos proporcijos |
Kvapas | Be kvapo arba neutralus plastiko kvapas | Gali turėti stiprų, nemalonų plastiko ar dažų kvapą |
Autentiškumo ženklai | QR kodas, holograma, sertifikatas | Paprastai jų nėra |
Pirkimo vieta | Oficiali parduotuvė, patikimi tiekėjai | Turgus, neaiškios internetinės parduotuvės |
Visada svarbu įsitikinti, ar el. parduotuvė yra patikima. Kadangi VVTAT neturi galimybių iš anksto užkirsti kelio kiekvienai rizikingai svetainei, vartotojų budrumas išlieka pagrindine priemone išvengti nuostolių.
Požymiai, kad elektroninė parduotuvė gali būti nepatikima:
- Nenurodytas arba sunkiai identifikuojamas pardavėjas;
- Mokėjimai nukreipiami neaiškiems tarpininkams, į trečiąsias šalis;
- Svetainės turinys prastos kokybės – su netikslumais, klaidomis ar automatiniais vertimais;
- Trūksta objektyvių vartotojų atsiliepimų;
- Nepateikiamos arba klaidinančiai pateikiamos grąžinimo ir garantijos sąlygos.
Rekomenduojame prieš perkant iš nepažįstamos elektroninės parduotuvės įvertinti šiuos aspektus:
- Ar svetainėje aiškiai nurodytas veiklą vykdantis asmuo, jo kontaktai ir rekvizitai?
- Ar įmanoma su pardavėju susisiekti?
- Kam konkrečiai bus pervedami pinigai – ar mokėjimo informacija atitinka deklaruotą pardavėją?
- Koks yra visas svetainės turinys – ar prekių aprašymai, taisyklės, grąžinimo sąlygos ir kita informacija parašyta aiškia, taisyklinga kalba?
- Ar prekių pasiūlymai nėra įtartinai per geri, kad būtų tiesa?
- Ar galima rasti realių, patikimų atsiliepimų nepriklausomuose šaltiniuose?
- Ar tai tikrai žinoma elektroninė parduotuvė, o ne jos imitacija su nežymiu pavadinimo pakeitimu?
VVTAT stebi elektroninės prekybos rinką, tiria gautus skundus ir imasi priemonių, kai nustatomi teisės aktų pažeidimai. Tačiau, atsižvelgiant į didelį tokių svetainių skaičių ir nuolat kintančius jų veikimo modelius, pirmiausia reikalingas atsakingas vartotojo elgesys ir kritiškas požiūris į nepažįstamas prekybos vietas internete.