Aplinkos ministerija siūlo keisti automobilių taršos apmokestinimą – pakeisti ir didinti registracijos mokestį bei įvesti naują naudojimo mokestį, kuris būtų mokamas kasmet.
Aplinkos viceministrė Gintarė Krušnienė teigė, jog taršos mokesčiu planuojama apmokestinti tik į Lietuvą įvežamus automobilius ir pirmą jų registraciją.
„Keičiame ne tik įstatymo turinį, bet ir pavadinimą, pervadiname mokestį iš registracijos į taršos. Jau metus galiojantis variantas ne tiek skatino pasirinkti mažiau taršų automobilį, kiek apribojo atsisakyti taršų automobilį jei jį turi, nes jį sunkiau parduoti. Vienas esminių pakeitimų, tas jog, mes apmokestinsime tik į Lietuva įvežamus automobilis, pirmą registraciją, o panaikinsime transakcijos mokestį“, – spaudos konferencijoje sakė viceministrė.
„Kitas elementas, stipriname taršos apmokestinimą ir siekiame išjudinti visą automobilių parką, ne tik įsigijimus. Šalia įvežimo į Lietuvą mokesčio, atsiranda ir kasmetinis naudotojo mokestis nuo 2023 metų“, – pridūrė ji.
Perdarant dabar veikiantį motorinių transporto priemonių mokestį, gyventojai būtų skatinami persėsti į bent trečdaliu mažiau taršius automobilius, šitaip perpus sumažinant dyzelinių lengvųjų automobilių dalį parke (dabar jų dalis sudaro 70 proc.), kartu panaikinant kliūtis parduoti taršų automobilį.
Tiek registracijos, tiek taršos apmokestinimas apskaičiuojamas pagal tą pačią formulę. Ji komponuojama pagal du automobilių techninius parametrus – kiek gramų anglies dioksido emisijų tenka vienam kilometrui ir oro taršos koeficientą.