Kasmet vasario 11-ąją Europos Sąjungoje minima Europos skubios pagalbos numerio 112 diena. Šia proga daugelyje šalių vyksta įvairūs renginiai, kurių metu primenama visuomenei apie numerį 112, galimybę juo išsikviesti skubią pagalbą, o taip pat padėkojama skubiosios pagalbos tarnybų darbuotojams už jų drąsą ir pasiaukojimą.
Kaip rodo apklausų duomenys, Lietuvos gyventojai gerai žino numerį 112. Ir neatsitiktinai – nuo praėjusiųjų metų spalio 1 dienos jis liko vieninteliu numeriu, kuriuo galima išsikviesti skubiosios pagalbos tarnybas Lietuvoje. Šiuo metu net devyniose Europos Sąjungos valstybėse – Lietuvoje, Danijoje, Estijoje, Suomijoje, Maltoje, Nyderlanduose, Portugalijoje, Rumunijoje ir Švedijoje – numeris 112 yra vienintelis skubios pagalbos iškvietimo numeris. Tačiau tai, jog numeris 112 veikia ne tik Lietuvoje, mūsų gyventojai dažnai pamiršta.
Todėl, minint Europos skubios pagalbos numerio 112 dieną, Bendrasis pagalbos centras primena, kad 112 yra skubiosios pagalbos tarnybų ryšio numeris, kuris veikia ne tik visoje Europos Sąjungoje, bet ir daugelyje kitų Europos valstybių: Islandijoje, Norvegijoje, Šveicarijoje, Serbijoje, Makedonijoje, Moldovoje, Ukrainoje ir kitose. Iš viso net apie 700 milijonų žmonių šiuo ryšio numeriu gali išsikviesti skubią pagalbą, kurią teikia policijos, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos ir greitosios medicinos pagalbos pajėgos. Turint omenyje šiuolaikinių žmonių mobilumą, vienas standartinis numeris padeda geriau užtikrinti jų saugumą.
Praėjusiais metais numeriui 112 suėjo jau trisdešimt metų. Tačiau numerio 112 diena švenčiama dar ne taip seniai – tik nuo 2009 metų, kai Europos Komisija, Europos Parlamentas ir Europos Taryba oficialiai paskelbė vasario 11-ąją Europos skubios pagalbos numerio 112 diena.
Bendrasis pagalbos centras siūlo šią ypatingą dieną ne tik prisiminti numerį 112, bet ir pakalbėti apie jį su savo vaikais. Aptarkite, kokie pavojai jų tyko namuose, gatvėje ir virtualioje erdvėje, kada ir kaip reikėtų skambinti numeriu 112. Primename, kad skambinant numeriu 112 reikia sulaukti, kol operatorius atsakys į skambutį (jei nutrauksite pradėtą skambutį ir skambinsite iš naujo, prisiskambinimo laikas pailgės), trumpai ir aiškiai pasakyti operatoriui, kas atsitiko, nurodyti tikslų adresą, kur reikia pagalbos, atsakyti į operatoriaus pateiktus klausimus, išklausyti ir vykdyti operatoriaus patarimus, nepadėti ragelio, kol operatorius pasakys, kad pokalbį galima baigti.
Šiuos ir kitus patarimus galima rasti ne tik Bendrojo pagalbos centro interneto svetainėje https://bpc.lrv.lt, bet ir specialiai numeriui 112 skirtoje interneto svetainėje https://112.lt. Pastarojoje yra skiltis „Vaikams“, kurioje galima pasklaidyti knygeles, pažiūrėti animacinius filmukus, paklausyti dainelės apie numerį 112.
Na, o Bendrasis pagalbos centras norėtų padėkoti Lietuvos gyventojams už jų rodomą pasitikėjimą. Esame visada pasirengę ir nuoširdžiai stengiamės padėti visiems nelaimės ištiktiems žmonėms.