Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, jog VMI kliento profilyje atvėrė naują rizikos rodiklį. Įmonės savo mokamą vidutinį darbo užmokestį (VDU) gali pasilyginti su kitų tai pačiai grupei priskiriamų įmonių VDU mediana (vidurio reikšme).
„Mažesnis už grupės medianą VDU yra viena iš neapskaityto darbo užmokesčio mokėjimo rizikų. Kiekviena įmonė gali savarankiškai susipažinti, kaip šiuo klausimu ją mato mokesčių administratorius, ir laiku priimti atitinkamus sprendimus“, – sako VMI kliento profilio projekto vadovė Rūta Giedrienė.
Vertinami įmonių už praėjusį metų ketvirtį „Sodrai“ pateikti duomenys. Įmonės lyginamos pagal vykdomą ekonominę veiklą ir/ar registracijos teritoriją. Teritorijos skirstomos į Sostinės (Vilniaus apskrities savivaldybės) bei Vidurio ir vakarų Lietuvos (Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių ir Utenos apskritys). Tais atvejais, kai įmonės mokamas VDU atitinka grupės medianą arba yra ne daugiau nei 10 proc. mažesnis, jai suteikiamas žalios spalvos vertinimas (nėra rizikos). Jei VDU mažesnis už grupės medianą ne daugiau kaip 25 proc. ar visgi yra mažesnis daugiau kaip 25 proc., tačiau viršija šalies VDU, skiriamas geltonos spalvos vertinimas (mažai rizikinga). Raudonos spalvos (rizikinga) vertinimas skiriamas, jei įmonės VDU yra mažesnis už grupės medianą daugiau kaip 25 proc.
Pagal šį kriterijų žalios spalvos vertinimus turi apie 57 tūkst. įmonių, geltonos – beveik 9 tūkst., raudonos – apie 35 tūkst.
Primenama, kad įmonės savo VMI kliento profilį nemokamai peržiūrėti gali projekto bendraautorių UAB „Finpass“ savitarnos svetainėje, adresu https://finpass.eu/. Įmonės profilio informacija yra privati, ją gali matyti vadovas. Jei pageidauja, jis profilio informacija gali pasidalinti su apskaitą tvarkančiais asmenimis, darbuotojais, klientais, partneriais, investuotojais ar kitais suinteresuotais asmenimis.
Daugiau informacijos apie VMI kliento profilį galima rasti VMI svetainėje. Kilus klausimų dėl įmonės profilyje skelbiamų duomenų, prašome kreiptis telefonu +370 5 260 5060 arba 1882 (operatoriai gali taikyti padidintus tarifus) spausti „4“. Primename, kad paslaugos ir konsultacijos klientų aptarnavimo padaliniuose – su išankstine rezervacija.
VMI kliento profilis sukurtas įgyvendinant VMI ilgalaikę strategiją POLARIS 2025.
Išsamiai apie VMI planus: www.vmi.lt/evmi/polaris-2021-2025