Viena svarbiausių užduočių perkant naudotą automobilį yra nustatyti, ar jis kada nors dalyvavo eismo įvykyje. Į avariją patekusio automobilio kėbulas dažniausiai praranda originalų tvirtumą. Tai kelia grėsmę keleivių sveikatai ir net gyvybėms, kadangi kito eismo įvykio metu smūgis gali sukelti blogesnius padarinius. Automobilio kėbulą po avarijos galima tinkamai suremontuoti, bet tai yra brangu. Dažnai vairuotojai renkasi pigesnius ir nekokybiškus remonto darbus siekiant parduoti daužtą automobilį brangiau.
Tikimybė įsigyti automobilį, kuris buvo patekęs į avariją, labai priklauso nuo jo markės ir modelio. Nemažai vairuotojų renkasi modernius ir patikimus automobilius, tačiau jaunimas itin dažnai susitelkia ties galia, sportiškumu ir patraukliu gamintojo sukurtu įvaizdžiu, o ne aktyviomis ar pasyviomis saugos sistemomis.
Tyrimo metodika
Duomenų šaltinis: Tyrimas yra pagrįstas duomenimis, gautais iš carVertical vartotojų sugeneruotų ataskaitų. Ši platforma, pagal automobilio VIN numerį, teikia automobilių istorijos ataskaitas. Atskleidžiama informacija apie visus užregistruotus eismo įvykius, patirtus nuostolius jų metu ir t.t.
Tyrimo laikotarpis: nuo 2020 m. birželio mėn. iki 2021 birželio mėn.
Duomenų apimtis: Išanalizuota beveik milijonas automobilių istorijos ataskaitų.
Išanalizuotos šalys: Lenkija, Rumunija, Vengrija, Čekija, Bulgarija, Kroatija, Serbija, Slovakija, Slovėnija, Rusija, Baltarusija, Prancūzija, Lietuva, Ukraina, Latvija, Italija, Vokietija.
TOP 5 dažniausiai į avarijas patenkantys automobiliai
Žemiau esančiame grafike nurodytos penkios automobilių markės, kurios, pagal carVertical ataskaitų duomenis, turi didžiausią ankstesnių eismo įvykių tikimybę. Atkreipkite dėmesį į dažniausiai į modelius, nes visi automobiliai turi skirtingas charakteristikas ir yra mėgiami skirtingų vairuotojų.
Tyrimo metu buvo atskleista, kad Lexus markė užėmė aukščiausią poziciją. Šio gamintojo automobiliai pasižymi patikimumu, bet taip pat yra galingi, todėl vairuotojai neretai pervertina savo vairavimo įgūdžius, taip didindami nelaimės tikimybę. Tą patį galima pritaikyti ir sąraše esantiems BMW bei Jaguar automobiliams. Pavyzdžiui, sportiški trečios serijos BMW bei Jaguar XF automobiliai yra sąlyginai pigūs, bet kai kuriems per galingi.
Subaru gamintojo pozicija šiame sąraše įrodo, kad net ir visų varančiųjų ratų sistemos ne visada gali apsaugoti nuo keblių situacijų. Subaru automobilių savininkai dažniausiai važinėja už miesto ribų. Tvirta ir patikima šio gamintojo visų varančiųjų ratų sistema gali susidoroti ir su ekstremaliomis sąlygomis. Bet kai užmiesčio keliai pasidengia ledu arba purvu, net ir saugus greitis ne visada leis sustoti laiku.
Dacia yra viena pigiausių automobilių markių pasaulyje. Jie gamina bazinės komplektacijos, paprastus automobilius biudžetą ribojantiems vairuotojams. Dėka patrauklių kainų, Dacia automobiliai dažnai pasirenkami darbui, todėl eismo įvykiai kyla dėl prastos priežiūros, rūpestingumo stokos.
TOP 5 rečiausiai į avarijas patenkantys automobiliai
Žemiau parodytos penkios automobilių markės, kurios, pagal carVertical ataskaitų duomenis, turi mažiausią ankstesnių eismo įvykių tikimybę. Gali stebinti tai, kad net ir čia rodikliai yra gana aukšti. Tačiau tokią statistiką paaiškina faktas, kad net ir esant vienam eismo įvykio kaltininkui, dažnai į tą avariją patenka keli automobiliai.
Šie rezultatai atskleidžia, kad markės prestižo lygis ir automobilio charakteristikos turi įtakos tikimybei, kad automobilis dalyvavo eismo įvykyje. Pavyzdžiui, Fiat įprastai gamina kompaktiškus lengvuosius automobilius. Citroen bei Peugeot modeliai dažniausiai siūlo nebrangius automobilius, kurių variklių galia retai peržengia 100–150 AG. Tokie parametrai dažniausiai netenkina greičio mėgėjų.
TOP 10 šalių su didžiausiu daužtų automobilių procentu
Tyrimo metu buvo analizuojamos carVertical automobilių istorijos ataskaitos iš skirtingų Europos šalių. Žemiau esančiame grafike matomos tos Europos šalys, kuriose daužtų automobilių procentas yra didžiausias.
Tokie rezultatai galimi dėl skirtingų vairuotojų įpročių bei šalių ekonomikos. Vairuotojai, gyvenantys aukštą BVP turinčiose šalyse, įprastai gali įsigyti naujesnius automobilius. Tačiau, Europos srityse, kuriose gyvenimo lygis yra žemesnis, dažnai iš užsienio yra importuojami daužti automobiliai.
Vairuotojų įpročiai bei poreikiai taip pat turi įtakos tokiai statistikai, bet ankstesnis šios srities tyrimas buvo ribotas dėl duomenų stokos. Kai kurios rinkos nenaudoja internetinių duomenų bazių, todėl draudimo kompanijos turi labai mažai informacijos apie ankstesnes avarijas ir kitus automobilių duomenis.
Išvada
Automobilių avarijos šiomis dienomis yra auganti problema. Žinučių rašymas, skambučiai, valgymas – vairuotojai užsiima įvairiausia veikla, dėl kurių, anksčiau ar vėliau, patenkama į eismo įvykius. Negana to, automobiliuose montuojami vis galingesni varikliai. Žmogus nėra pajėgus saugiai užsiimti skirtingomis veiklomis vairuojant.
Tinkamas automobilio sutvarkymas po avarijos yra brangus, ir ne kiekvienas gali sau tai leisti. Reikia atkurti originalų kėbulo standumą, pakeisti oro pagalves ir t.t. Daug vairuotojų randa pigesnes, bet nesaugias alternatyvas. Todėl šiomis dienomis gatvėse daugėja nesaugių naudotų automobilių.
Išsinuomojau Toyota ir manau, jog man visai tinka tas automobilis. Tiesa, su skolintu ir vairuoju atsargiau, labiau laikausi KET ir stengiuosi nenusižengti. Vis tik tai, kad daiktas ne tavo, įpareigoja labiau jį saugoti.