Dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai yra viešojo judėjimo dalyviai. Jiems galioja nustatytos taisyklės, o už jų nesilaikymą skiriamos baudos nuo 10 iki 230 eurų. Tam, kad dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai patys išvengtų nelaimių ir užtikrintų kitų eismo dalyvių saugumą, pareigūnai reikalaus jų atsakomybės.
Kovo mėnesį bus tikrinama, kaip pėstieji, dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai tamsiuoju paros laiku naudoja matomumą gerinančias saugos priemones: atšvaitus, ryškiaspalves liemenes su šviesą atspindinčiais elementais ir kitas matomumą didinančias priemones. Prevencinė priemonė visoje šalyje bus vykdoma nuo kovo 23 d.
Kovo 27–29 d. bus tikrinamas vairuotojų, įskaitant dviračių ir elektrinių paspirtukų, blaivumas ir apsvaigimas nuo narkotinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų. Šių metų pirmąjį pusmetį bus vykdomos dar 6 tokios prevencinės priemonės.
Į gatves nesenai išriedėję elektrinių paspirtukų vairuotojai Kelių eismo taisyklėse priskiriami prie dviračių vairuotojų, jiems taikomos tos pačios taisyklės. Balandžio, gegužės ir birželio mėnesiais bus kontroliuojama, kaip dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai laikosi jiems skirtų Kelių eismo taisyklių VIII skyriaus nuostatų. Pirmoji tokia priemonė vyks balandžio 27–30 d.
Atminkite: savarankiškai važiuoti dviračiu ir elektriniu paspirtuku važiuojamąja kelio dalimi leidžiama ne jaunesniam kaip 14 metų asmeniui. Nepilnametis vairuotojas, kuriam nėra 18 metų, važiuodamas keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą.
Dviračio ar elektrinio paspirtuko vairuotojas, judėdamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, privalo duoti kelią pėstiesiems ir neturi jiems niekaip trukdyti ar juo labiau kelti pavojų. Elektrinių paspirtukų vairuotojams griežtai draudžiama kirsti važiuojamąją kelio dalį važiuojant pėsčiųjų perėja ir vežti kitą asmenį ! Pasirinkite tik saugų greitį ir saugų atstumą ir iki pėsčiojo, ir iki kitos transporto priemonės.
Per 2022 metus užfiksuota 9 211 įvairių Kelių eismo taisyklių pažeidimų, kuriuose dalyvavo dviratininkai ir elektrinių paspirtukų vairuotojai. Nustatyta per 5 000 neblaivių vairuotojų. Žuvo 5 dviračių vairuotojai, iš jų 3 – tamsiuoju paros metu. Sužeista 400 dviračių vairuotojų ir 12 keleivių, iš jų 223 elektrinių paspirtukų vairuotojai.