Knygynų ir elektroninių knygų parduotuvių apyvarta prieš didžiąsias metų šventes šiemet neaugo tiek, kiek norėtų prekybininkai. Jų teigimu, šiek tiek mažiau jų knygynuose nuperkama, nes žmonės taupo, o knygų pasiūlai augant prekybos centruose, mažiau pirkėjų užsuka į knygynus.
Interneto knygyno patogupirkti.lt pardavimų ir rinkodaros vadovas Giedrius Milašiūnas BNS sakė, kad šiemet, palyginti su 2021-aisiais, pardavimai mažesni apie 15 procentų.
„Su užpernai (2020 metais – BNS) neteisinga lyginti, nes buvo karantinas, fizinių prekybos vietų apribojimai. Todėl 2020 metais lapkričio pabaigoje ir visą gruodį pardavimai buvo išaugę du kartus ir daugiau nei įprastai šiuo periodu“, – tvirtino G. Milašiūnas.
Tačiau jis pabrėžė, kad net ir kritus bendriems pardavimams šiemet, palyginti su 2021-aisiais, išaugo knygų vaikams pardavimai, o populiariausios yra apie Kalėdas.
„Vagos“ knygynų tinklo pardavimų vadovės Zitos Barusevičienės teigimu, šiemet ššventiniai knygų pardavimai labai panašūs, kaip ir pernai: „Tikėjomės geresnių, bet perka labai panašiai kaip pernai“.
„Žmonės nusiperka knygų ir kitur. Labai aštri konkurencija. Labai daug knygų turi prekybos centrai. Ir akcijas dideles taiko“, – pridūrė „Vagos“ atstovė.
Pasak Z. Barusevičienės, dovanoms perkamos populiariausios, skaitomiausios, naujausios knygos ir laiko patikrintos, aktualios ne vienai kartai.
„Pasitaiko, kad nuperka ir ne po vieną knygą, o krūvelę. Knygos dažniausiai paskutinės minutės pirkimas yra. Šiemet vėl ta pati tendencija jaučiama – paskutinėmis akimirkomis prieš šventes atskubės pirkėjai“, – sakė ji.
„Pegaso“ knygyno darbuotoja Justina Karalytė sako, kad pirkėjai ypač laukia išpardavimų ir nuolaidų: „Atsižvelgia į akcijas. Renkasi labiau tas knygas, kurioms taikomos akcijos“.
Jis pabrėžė pastebinti, kad dovanoms ieškoma lavinančių ir pasaulėžiūrą plečiančių knygų.
„Įvairias enciklopedijas gerai perka, ypač vaikams, jaunimui. Vaikams lavinamųjų apskritai daug nuperka ir knygų, ir žaidimų, knygučių su garsais. Nebedaug atsilieka ir tokių knygų, skirtų suaugusiems, pardavimai“, – BNS teigė J. Karalytė.
Be kita ko, ji pastebėjo, kad vis rečiau pirkėjai klausia, kada ir kokios akcijos bus taikomos konkrečioms knygos, dažniau jau renkasi iš tų knygų, kurioms taikomos nuolaidos.